Zespół Szkół Politechnicznych w Głogowie
Z wizytą w stolicy… PDF Drukuj Email
Wpisany przez E. Michałowska
poniedziałek, 30 maja 2016 09:03

W dniach 12-13 maja 2016 r. uczniowie klasy 1 „i”  wraz z wychowawcą klasy – p. E. Michałowską i opiekunkami: p. A. Hass oraz p. A. Chruszcz uczestniczyli w wycieczce do Warszawy. Wcześnie rano - o godz. 4:00 - zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarową do naszej stolicy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w Sejmie RP i spotkania z posłem Sylwestrem Chruszczem. Ogromne wrażenie zrobiła na nas Sala posiedzeń Sejmu: piękna, obszerna, z wyściełanymi zieloną tkaniną miejscami dla posłów, fotelem Marszałka Sejmu, Prezydenta z flagą narodową i godłem Polski w tle. To tutaj zapadają ważne uchwały i decyzje, to tutaj toczą się burzliwe dyskusje między ugrupowaniami parlamentarnymi. Następnie udaliśmy się na Stare Miasto, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy i wraz z przewodnikiem zaczęliśmy zwiedzać piękny Zamek Królewski, który został zbudowany w stylu barokowo – klasycystycznym. Przepych i bogactwo zgromadzonych w nim dzieł sztuki oraz pamiątek jest niewątpliwie potwierdzeniem potęgi Rzeczypospolitej Polskiej. Podczas spaceru na Rynek Starego Miasta,  podziwialiśmy XV - wieczne kamienice oraz pomnik Syrenki, który stoi w jego centrum.  Po wieczornym spacerze po imponująco oświetlonej i atrakcyjnej Warszawie, spędziliśmy oczywiście spokojną J noc w przyjemnym hostelu. Kolejny dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Powstania Warszawskiego i Łazienek Królewskich. Zakończyliśmy natomiast na ul. Woronicza 17 - w siedzibie TVP, na której korytarzach mijaliśmy się ze znanymi z ekranów TV dziennikarzami i gdzie mieliśmy m.in. okazję zwiedzić imponujące studia nagraniowe.  Do Głogowa wróciliśmy przed 22:00 – zmęczeni, ale pełni radości i satysfakcji z miło spędzonego wspólnie czasu, niezapomnianych wrażeń ze spotkań z tyloma ważnymi miejscami i pomnikami pięknej, choć czasami bardzo bolesnej historii naszego kraju. To nowe doświadczenie utwierdziło nas w przekonaniu, że wspólne podróże i zwiedzanie jest bardzo dobrą formą integracji klasy i że warto czasami opuścić mury szkoły, bo wrażenia z wycieczki są niezapomniane i pozostaną jeszcze na bardzo długo w naszej pamięci.