Zespół Szkół Politechnicznych w Głogowie
Poznajemy Androida PDF Drukuj Email
Wpisany przez Zespół Szkół Politechnicznych w Głogowie   
piątek, 22 stycznia 2016 00:00

Nasi uczniowie - uczestnicy projektu Erasmus+ spędzają czas niezwykle pracowicie. Zdobywanie nowych kompetencji zawodowych jest głównym celem projektu i trzeba przyznać, że nie jest łatwo. Zajęcia z programowania aplikacji w systemie Android prowadzone, są codziennie od 16:00 do 21:00. Miguel Campos Rivera, który jest nauczycielem grupy prowadzi je oczywiście w języku angielskim, zachowując dość szybkie tempo. Jak mówią uczniowie, trzeba być cały czas skupionym na tym co się robi, bo łatwo można się pogubić, ale dają radę i z dumą możemy stwierdzić, że radzą sobie znakomicie. Nie ma się też czemu specjalnie dziwić, ponieważ wybraliśmy najlepszych Smile.

Miguel jest nauczycielem z dużym doświadczeniem. Ma bardzo dobry kontakt z młodzieżą i doskonałe przygotowanie zawodowe. Oprócz nauczania przedmiotów informatycznych jest również dyrektorem generalnym w Typper.com, konsultantem w dziedzinie technologii – projektowania i wdrażania wieloplatformowych aplikacji, nauczycielem - prowadzącym zajęcia w zakresie projektowania aplikacji wieloplatrofmowych: Web & Mobile Development, współzałożycielem start-ups - Technobitia, Openeduka oraz założycielem i dyrektorem generalnym - Typper.com.

Poniżej publikujemy zdjęcia z zajęć naszych uczniów

Zdjęcia

Klikając na odnośnik więcej, dowiesz się jaka jest tematyka zajęć.

 

 

 

  1. Instalacja i konfiguracja platformy
  2. Instalacja i konfiguracja oprogramowania emulacyjnego dla wirtualnych urządzeń mobilnych (Genymotion)
  3. Tworzenie pierwszego projektu Android "Hello World!"
  4. Implementacja systemu przemieszczania się między dwoma ekranami aplikacji poprzez jawne intencje (explicit intents) przenosząc dane z jednego ekranu do drugiego
  5. Użycie intencji niejawnych (implicit intents) w celu wywołania zewnętrznych aktywności
  6. Użycie filtrów intencji w celu uruchomienia aktywności tworzonej aplikacji
  7. Użycie Logcat i Toast, interfejs użytkownika -  aktywny podgląd informacji o czynnościach wykonywanych przez system
  8. Projektowanie interfejsu z różnymi rodzajami Layouts: RelativeLayout, LinearLayout, TableLayout
  9. Projektowanie formularzy
  10. Narzędzia formatowania w systemie Android (Drawable, Assets,…).
  11. Internalizacja aplikacji
  12. Projektowanie Menu (menu opcji, kontekstualne, itp.)
  13. Tworzenie własnego widoku listowego (ListView) poprzez adapter
  14. Tworzenie własnego GridView
  15. NavigationDrawer (lewa i prawa strona).
  16. Tabs (fixed i scroll). Obie metody przy użyciu Fragments.
  17. Baza danych systemu Android.
  18. Tworzenie relacyjnej bazy danych w systemie Android, użycie ORM i greenDAO
  19. Wdrożenie aplikacji CRUD poprzez greenDAO
  20. Robienie zdjęć aparatem ( intencje). Wdrożenie własnego aparatu poprzez użycie projektów stworzonych przez osoby trzecie
  21. Wdrożenie własnego aparatu, użycie flash i innych właściwości
  22. Odtwarzanie dźwięku: Soundpool, MediaPlayer.
  23. Odtwarzanie wideo za pomocą programu Mediaplayer
  24. Użycie innych aplikacji dostępnych na urządzeniu mobilnym: kompas, stoper, itp.
  25. Komponenty Service w  Android - zastosowanie w odtwarzaczu muzyki.
  26. BroadcastReceiver – zastosowanie w elementach multimedialnych.
  27. Wdrożenie anteny GPS i geolokalizacji.
  28. Wdrożenie GoogleMaps do systemu Android: znaczniki (markers), wydarzenia, InfoWindow
  29. Wdrożenie mapy – Frangments (użycie NavigationDrawer)
  30. Wdrożenie Wątków (Threads) w systemie Android.
  31. Komunikacja z serwerami - API RESTFul (użycie własnego serwera). Różnice między dostępem do API – otwarty standard i API z zabezpieczeniem token.
  32. Użycie PARSE
  33. Eksport formatu app do .apk
  34. Publikacja i zarządzanie aplikacją w Google Play.
  35. Projekt i implementacja banerów reklamowych w aplikacjach mobilnych - użycie AdMob.
Poprawiony: czwartek, 28 stycznia 2016 10:48
 

Partnerzy

Reklama
Joomla templates